Lichaamsbeweging en sport

Overzicht zonder foto

Je leest en hoort het overal: lichaamsbeweging is goed voor je fysieke gezondheid. Het heeft positieve gevolgen voor je gewicht, bloeddruk, cholesterol, bloedsuikerspiegel, spieren en botten, … Af en toe wat extra beweging en sport geeft bovendien een boost aan je moraal. Het is dus ook goed voor je mentale gezondheid.

Eventjes samengevat?

“Lichaamsbeweging en sport zijn goed voor je geest en je welbevinden. ”

Wie voldoende beweegt, voelt zich automatisch beter in zijn vel. En ook dat is meer dan meegenomen.

Bewegen is trouwens zoveel leuker als je het niet alleen hoeft te doen. Jouw lokaal dienstencentrum organiseert daarom wekelijks verschillende soorten bewegingssessies in groep.

Greep uit ons aanbod lichaamsbeweging 

Lees even mee wat we allemaal voor jou in de aanbieding hebben op het gebied van sport en lichaamsbeweging.

Yoga 

Kom naar onze yogalessen. Yoga vergroot je lenigheid en uithoudingsvermogen en verbetert je bloeddoorstroming en lichaamshouding. Elke les wordt geleid door een ervaren en deskundige yogalerares.

Turnen 

Door samen te turnen en aan lichaamsbeweging te doen blijft je lichaam soepel en versterk je je spieren. Je volgt de lessen in je eigen tempo. Indien nodig sla je een aantal oefeningen over of je past ze aan aan jouw mogelijkheden. Je krijgt altijd voldoende afwisseling tussen lenigheid, kracht en relaxatie.

Stoelturnen 

Het woord zegt het zelf. Je bent actief aan het turnen, maar dan van op je luie stoel. Op die manier spaar je je lichaam een beetje.

Zitdansen 

Ook dit woord zegt het zelf. Hier ben je aan het dansen, ook van op je stoel. Wist je dat zitdansen je meteen en onmiddellijk een blij en zalig gevoel oplevert?

Kom eens langs voor die zo nodige lichaamsbeweging 

Meer informatie nodig? Neem gerust contact met ons op.